Joël Gibbs exposeerde samen met Sane Guijt

Joel Gibbs (1988) zette zijn eerste stappen op het gebied van ‘visuals’ (visuele, digitale kunst)
 bij de maandelijks terugkerende feesten van DJ-collectief Ambitiebeesten en Honderd40. Gibbs was bezig met het laatste jaar van zijn opleiding tot Mediavormgever en wilde iets nieuws proberen. Zij gaven Gibbs de kans om zijn talent te ontwikkelen. Al snel begon hij in plaats van op het scherm, zijn visuals op zelfgebouwde constructies te projecteren. Sindsdien is zijn focus meer gericht op projection mapping, ontwerp en bouw van installaties, ook muziek en soundscapes hebben een prominentere 
rol gekregen in de projecten. Het transformeren van
 een ruimte en de speling tussen licht en object is iets dynamisch. Het niet tastbare van licht, maar het enkel met het oog waarneembare wanneer licht op een object schijnt is de kern voor deze fascinatie. Licht blijft evalueren, wordt één met het object of versterkt juist het contrast in de omgeving. Gibbs creëert een tweede realiteitslaag. Een ruimte waarin de werkelijkheid even verdwijnt en men tijdelijk even helemaal kan opgaan in hetgeen dan zichtbaar en hoorbaar is.